Sara tycker... (Blablabla)

Fick en fråga på förra inlägget om hur jag ätit & tränat för att uppnå de resultat som på bilden. Vi kan ju låsas att jag är en storbloggare nu då & svarar på alla mina fans frågor, höhö ;) 
Jag har som alla förstår tränat rätt hårt måste jag väl ändå säga, vissa pass hårdare än andra givetvis - man är inte alltid på topp! Har kört mycket mer styrketräning än på springbandet - för ett halvår sen va det tvärt om. Och jag börjar faktist tro på vad de "riktigt insatta" säger, styrketräning bränner mer än kondition! Givetvis har jag kombinerat styrkan med intervaller på bandet, crosstrainern osv. Finns väldigt mycket inspiration över internet om olika övningar både på gymmet med vikter & även hemma med endast kroppsvikt! Själv följer jag massor "fitnesskonton" på instagram för att hålla motivationen uppe & bli inspirerad  - det funkar riktigt bra för mig för att hålla suget igång & få tips på nya övningar. Matdelen då; jag älskar verkligen MAT! Men har börjat känna skillnad på hur min kropp reagerar på olika typer av mat. Min mage blir sjukt uppsvälld & gasig om jag äter "fel" mat, vilket är socker & andra tillsatser givetvis (som tyvärr finns i diverse färdiga såser, pasta, mejeriprodukter osv). Så jag har ätit mycket protein, alltså kyckling i största del, men även nötfärs & fisk. Till det grönsaker & ibland råris vilket är en bra kolhydratskälla. Till frukost (innan jobbet vid halv sju) har Söra ätit havregrynsgröt, med bär, en skvätt mjölk & lite stevia. På frukostrasten på jobbet har jag ätit en LÄTT KESELLA blandat med funlight (utan socker) & bär. Innan & efter träning har jag druckit proteinshakar för att få i mig extra protein & som mättar väldigt bra. Jag har helt enkelt testat vad min kropp mår bra av, & känner att jag börjar hitta vägen. Dock skriker hjärnan ibland efter andra saker, men det väntar jag oftast med till helgerna. Likaså när det har bjudits på middagar eller varit kalas har jag ätit vad som bjudits på, jag är inte den som tackar nej ;) Däremot här hemma när vi lagat egen mat så har jag valt den lite mer hälsosamma vägen. Så pass väl känner jag mig själv & VET att jag aldrig någonsin kommer kunna bli kvitt socker & godsaker även att det inte är bra. Men jag är trots allt en livsnjutare & tycker att man ska unna sig & få äta det man tycker är extra gott, det är väl ändå en del av livet? Men att jag försöker hålla mig till den nyttiga maten i vardagen tycker jag är bra. Men som sagt, jag tror det är väldigt viktigt att hitta en träningsform som passar en själv & även när det gäller maten. Jag tror alla känner sin egna kropp bäst för att veta vad den mår bra av. Allt handlar i slutänden inte om vem som har snyggast kropp, tränar & äter bäst - det handlar väl ändå om att må bra, göra vad man älskar, ha en god hälsa & hitta en balans i livet! 


Detta inlägg som bestått mycket av "jag tycker" får avslutas med vad jag handlade på bokrean tidigare idag. En bok; Elsas hemlighet & en Kalender för den glömske människan! ;) 

Kommentarer
Postat av: fredrika

du inspirerar mig så mycket som du alltid gjort! <3

2014-03-02 @ 19:24:56
URL: http://fredrikanilsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0