Övervunnen rädsla

Hej där! 

Nu va det sådär jätte länge sen jag skrev här. Jag kan börja med att skriva att jag bytt arbetsplats. Mina förväntningar var att jag skulle vantrivas, inte våga kliva ut & stå för mitt jobb som mattant. Jag var ärligt talat riktigt nervös dagen innan jag skulle börja. Men efter mycket peppande så ändrade jag inställning till dag 1 & tänkte om. En rädsla ska övervinnas, och jag ska sträcka på ryggen & va glad över att jag har ett jobb (i dagens läge är det inte superlätt att få jobb). Och denna tanke gjorde att all nervositet försvann & allting har gått lysande! Jag tycker till och med att det är roligt att gå till jobbet. Arbetskamraterna kan inte blir bättre, likaså mina arbetstider. Miljön är superfräsch & eleverna är inte alls sådär läskiga som jag trodde, haha. Och med positiva tankar & bra självförtroende känner jag att jag växt som människa. Varför ska man va nervös? Fy så onödigt! Och min arbetsplats är i gymnasiets skolkök/matsal, för er som inte visste. Däremot har jag planer på att komma tillbaka till skolbänken till nästa höst för att plugga till något som ligger mig närmare om hjärtat än att värma mat. Men tills vidare är detta ett bra jobb, jag trivs bra & jag känner mig säkrare i mig själv, vilket är väldigt viktigt. Imorgon är det FREDAG!! Vi har fredagsfika på jobbet för att fira in helgen! Och helgen ser jag fram emot, vi har bjudit hem två kompisar på middag. Just nu känns livet väldigt ljust, vid närmare eftertanke så är inte stunderna många då det känns något annat för en delen ;-) Vi stoppar nog skrivandet för denna gång! Time for dinner... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0