Njuter

Här halvligger jag i sängen med träningsvärk sen gårdagens benpass. Härlig känsla att ha träningsvärk, härlig känsla att va kvar i sängen även att klockan är över tio, härlig känsla att vara ledig - jag njuter! Och det är någonting jag måste bli bättre på, att njuta. Ibland kan jag känna sån stress & press över att göra saker varenda dag bara för att jag har "tid". Men det är så viktigt att ha tid för att bara va & inte känna just stress & press. Jag har inga måsten egentligen, verkligen inte idag. Mina lediga helger brukar ofta va till för att bara va & ta det lugnt. Sen när jag då jobbat helg som jag precis gjort, (fre-mån) så är det ju faktiskt nu när jag har två lediga vardagar som blir "helg" för mig, en sådan som är till för att ta det lugnt & göra vad jag vill. Så när Simons klocka ringde vid 6 njöt jag av att jag har en ledig dag. Jag gick upp & gjorde min havregrynsgröt, la mig i sängen igen & åt frukosten till nyhetsmorgon & somnade om vid halv åtta & vaknade vid nio! Nu hör jag kaffet bryggas i köket medans jag kollar på en gripande berättelse om Tsunamin på TV:n, i sängen. Jag tycker det är kul att städa & pyssla i vårat hem, så det är lite vad jag ska göra idag, när jag känner för det. Först - kaffe. Du härliga lediga känsla! Bilderna visar två gosar som fick ligga kvar i sängen & sova i helgen, en trött tjej som döljde sina ringar under solglasögonen påväg till helgens jobb & dagens frulle som jag åt när jag kunde va kvar i sängen. Bye so long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0