Du underbara morgon

Godmorgon! Vaknade innan klockan 6 idag, inte helt av mig själv dock, utan av Simons klockradio som har ett sjukt tjutande ljud. Och jag kunde sedan inte somna om när jag såg det underbara vädret genom fönstret. Så jag fixade till min havregrynsgröt, mixade lite bär & gick in i sovrummet igen & åt frukost på sängen till Nyhetsmorgon. När Simon hade åkt till jobbet drog jag mig ut på en promenad. Inte en superduper snabb promenad med pepp musik & världens gångfart. Utan jag lyssnade på RixFm, kollade runt (mer än vad jag brukar göra än när jag halvspringer fram, haha), njöt som en gud, hade solen i ögonen (läs:solglasögonen,höhö), gick förbi en farbror som klippte gräset & genast kände jag den där "nyklipptagräsetlukten" som är så sjukt somrig - Åhhh fler sån här mornar tack!! Nu dricker jag morgonkaffe & ska om någon timme åka ut i skogen för att springa! Överenergi? Ja det med. Men jag följer mer bara vad jag lovat mig själv. Sen har jag hela dagen framför mig, en ledig dag. Jag ska plocka lite här hemma (like always), luncha med pappa i solen, åka motorcykel (hahah, ja ni läste rätt! Det ska bli SÅÅ kul) ;) Och ikväll ska jag, svärmor & mandis rida polle, får passa på medans vädret är på vår sida. Ne nu ska jag dricka opp mitt kaffe! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0