Att första fakta

När jag bodde hemma & de flesta människor runt omkring mig sa att Januari månad är den månaden som är som kärvast (stavning?). Just då förstod jag inte riktigt hur detta gick ihop sig & det va väl just därför att jag bodde hemma och fick det mesta serverat utan att behöva lägga ut mina egna slantar. Men idag som stolt sambo & egen försörjare kan jag säga att jag håller med, januari är en tuff månad när det gäller pengar. Och det är 9 dagar kvar tills jag som arbetande på kommunen får min lön, men denna lön värmer gott i hjärtat. Nu älskar jag allt vad extrajobb & övertid heter!! Och på Fredag får banken ett besök, då ska jag göra ett konto som det ska kunna överföras pengar till men ej tas av. Detta är sparpengar till våran resa till jul/nyår. Älskar att se pengar stiga, inte för det hänt så många gånger innan. Men någon gång måste ju va den första! ;) /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0