Har hoppat på tåget!

Hej måndag & ny vecka!

Denna vecka startade då som bekant väldigt speciellt. En riktig "nystart" får man väl ändå kalla det. Början på en lång resa! Början som jag FASAT för... Och här sitter jag nu med en tågräls i käften, men jag är glad ändån! Mina förväntningar var att jag skulle åka tjutandes från Oskarshamn i eftermiddags, men icke. Allt var som vanligt, om inte lite bättre. Varför? Jo, för jag är äntligen igång med detta som jag velat men inte vågat innan. Så som jag har väntat, oroat mig, funderat, googlat osv. Alla tankar över hur jag kommer se ut med "bling bling" i munnen, givetvis tankar kring den stora operationen framöver osv. Det är många som haft & har tandställning, så jag är inte ensam. Men känns ändå lite speciellt med tanke på mitt "käkfel". Det stora i hela den här processen är faktist inte tandställningen (även att det är den som oroat mig mest på senaste tiden), utan det stora är ju faktist operationen som ska göra att jag får normalt bett! Kommer se ut som ett blåslaget päron efter dessa timmar de sågat i käften & jag kommer bli tvungen att sjukskriva mig i 2 månader. Men jaja, nu ska jag inte tänka på det ÄN! Det är trots allt inte ens detta år operationen går avstaplen! Men iallafall, tandställningen är på plats i överkäken. Om ca 1 månad kommer det på en räls i den undre med. Men jag har ändå börjat med det "värsta" anser jag. De övre tänderna visar man ju trots allt mest! Och trots en tandställning i munnen känns livet väldigt ljust. Jag försöker tänka att rälsen är min nya fina accessoar, vi ska nog komma bra överrens under denna tid. Så länge jag kan äta normalt är jag glad!! Vad trodde jag egentligen innan den satt på plats? Att det skulle stå TANDSTÄLLNING i pannan på mig, att hela jag skulle se ut som ett TÅG & alla skulle skratta åt mig? Haha! Ibland är det ta mig fan skönt att allt inte blir som man tänkt sig ;) Och vill bara tillägga att jag är så sjukt stolt över mig själv (skryter) ;*, & tacksam för min familj, vänner & älskade kille som finns vid min sida <3 Det får avrunda detta inlägg! Återkommer, / tufftuff Sara ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0