Avgiftning nästa?

Det är mycket skrivande om hälsa, kost & träning i min blogg nuförtiden. Jag älskar mat & jag älskar träning. Jag är duktig med maten 5-6 dagar i veckan. Och brukar äta precis vad jag vill 1-2 dagar i veckan - vilket jag gjort fredag & lördag. Och nu sitter jag med en uppsvälld & fruktansvärd gasig mage. Och frågar mig själv: är det värt allt det där goda, feta & söta för att nästan må dåligt? Och då menar jag inte att jag får dåligt samvete för att jag äter "skitmat" (älskar ju som sagt mat, haha). Av socker blir man pigg (för stunden) sen blir jag så fruktansvärt trött. De dagarna jag är duktig & inte äter socker, andra kolhydrater & fett är jag pigg, mår bra & har en välmående känsla. Men sen när helgen kommer vill jag unna mig lite gott & oftast finns suget där, problemet är att det blir inte liiiiiite, äter som jag aldrig gjort annat innan. Och just nu längtar jag tills imorgon då jag ska va snäll mot min kropp, äta min hälsosamma mat tills jag blir mätt & sen är det bra. Söndagar är "avgiftning" för min del. Rensa kroppen på slaggprodukter. Ska lära mig en läxa till nästa helg & äta det där goda med måtta. Nu vet ni! Och jag har precis ätit en kebabrulle för att avrunda dessa 2 feta dagar, hehe.

Nog om detta. Simons lag vann deras serie idag med fotbollen (jag jobbade & kunde inte kolla, jävla skit) så nu är de på lagfest. Jag tränade efter jobbet (1 mils intervaller fick det bli idag). Har duschat & krypit ner i min onepiece i soffan med lilla Nala som sällskap. Blir alltså tv-mys all by myself ikväll, men ibland är det rätt skönt oxå. Jag är inte den som tycker synd om mig själv & tycker det är jobbigt att va ensam, tack & lov! Ska ladda för morgondagens jobb & se fram emot nästa helg då jag är LEDIG!! Trevlig kväll hörrni ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0