Resan är påbörjad

Hej där! 
Dag 3 hemma från jobbet. I måndags drog tandläkaren ut två tänder & I tisdag opererade jag ut två visdomständer. Ena sidan av munnen är väldigt svullen sen operationen. Jag går på starka tabletter & får bara inta flytande mat. Så sen i tisdags eftermiddag har jag ätit, eller aa druckit; soppa, smoothie, kaffe & vatten. Magen kurrar konstant! Men för att få bästa läkningen måste jag hålla ut! Nästa torsdag ska det dras ut två tänder på andra sidan av munnen. Och i början av januari ska de andra två visdomständerna opereras ut. Efter hela munnen läkt ska en liten gullig tandställning placeras in i min käft. Jag har funderat, dragit ut på tiden & velat i flera år om jag verkligen vill detta. Men nu vid 21 (snart 22 års ålder) känner jag att jag måste göra detta. Jag vill få en fin mun, raka tänder & ett fint bett. Så i slutet av hela processen ska det göras en stor käkoperation i munnen. I nuläget har jag ett "underbett" som sen ska bli till ett normalt bett efter operationen. Hela min underkäke ska alltså flyttas bak på något sätt (tack & lov att jag kommer va nedsövd). Efter den operationen gäller flytande kost i 8 veckor. Så jag ska nog inte klaga på denna ynka lilla vecka med icke vanlig mat. Men jag är SÅ säker på min sak & jag vill verkligen detta. Tandvård är inte gratis & jag måste säga att jag har rätt "tur" som har detta käkfel för jag får denna process i princip gratis tills jag är 25 år. I vanligt fall har man gratis tandvård till 19 års ålder tror jag det är? Imellanåt har jag haft ont i mina käkar & har behövt massera för att de känns stela. Fick även höra från läkarna att om jag inte gör detta nu kan jag få problem i framtiden. Så inställningen till detta är att allt kan bara bli bättre! I can DO this :) Och med en stöttande sambo, familj & vänner kommer detta gå kanon! Bilbilden är påväg till operationen i tisdags. Och den andra är efter operationen (ser ut som jag har världens största godisbit i munnen, men så är det inte, tyvärr ;)) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0