Rutinerna ska tillbaka!

Godmorgon!
Sitter på jobbet & äter frukost. I all tystnad så kände jag att jag ville skriva lite blogg när jag ändå har rast. Mina tankar de senaste dagarna har kretsat mycket kring hösten & dess rutiner. Bland annat om det här med träning. Jag tycker om att röra på mig & träna. Men jag måste göra det på mina egna villkor har jag kommit fram till, jag vill inte vara beroende av någon annan. Mitt jobbschema ser ut så att jag har 3 lediga dagar ena veckan & 4 den andra (sen hoppar det så) - vilket då passar utmärkt för mig att träna dessa lediga dagar på morgonen. Just för att det är skönt att ha det gjort & ha dagen framför sig & dels för att det är rätt lite folk på gymmet tidigt på morgonen. Jag har iallafall tänkt att börja gymma 3-4 mornar i veckan. Sen kanske jag utökar det, men känner att det är rätt lagom till en början! Och av erfarenhet har jag lärt mig att jag klarar inte av att gå ut för hårt med träning/kost - för jag ger upp. Jag ska göra det lagom tills jag känner att "lagom" är för lite & då ska jag öka på mina krav & mål. För jag vill bli tränad, jag älskar känslan av att känna att man blir starkare & har träningsvärk. Jag har gjort upp ett bra schema för konditionsträning/styrka & maten som ska intas för att orka med mina pass. Wish me luck! På Torsdag kl o6.3o är jag igång ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0