Sunday - Funday?

Hej! Idag är det Söndag, som om någon missat det? Nuförtiden är det sånna sjuka kontraster från lördag-söndag. Lördagar är det "ätardag" & jag hinner trycka i mig allt från himmel till jord, njuter som en gud & tänker inte det minsta på all skit som kommer ner i magen, precis som det ska va ibland & som alla människor kan behöva. Men för att kunna ha denna ätardag så sköter jag mig prickfritt sön-fre i matväg. Det går som en dans, men som sagt, brytningen från lördagens fetdag till söndagens nyttiga mattallrik kan bli lite tuff. Igår åt jag Mc Donalds till lunch & idag torsk, råris & grönsaker - ni hör ju själva. Men känslan på lördagen är underbar, just bara för att man vet att bakom sig har man 6 kanondagar av mat som får magen & kroppen att må bra, sen trycks det inte in någonting alls som får magen att känna sig nöjd under lördagens vakna timmar, däremot är mina smaklökar rätt så nöjda ;) Egentligen är det rätt sjukt att man "unnar sig" skitsaker som får kroppen att må dåligt, visst är det sjukt gott med socker, fett, godis och vise verse - men för mig räcker det att äta sånt en dag i veckan! För tillfälligt så gör jag detta för att komma i form (sköter maten 6 dagar & har ätardagen), gymmar i princip varje dag & har börjat springa. Jag tycker det är sååå kul! Men även skönt de gångerna jag hänger i soffan, som nu - för gymmet är redan gjort idag! ;) Ska fortsätta hänga här en stund till. Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0