Att vara i nuet

Jag måste bli bättre på att leva här & nu. Jag tänker hela tiden framåt, vilket i och för sig är bra på sätt & vis. Men att knappt vara närvarande vid vissa situationer & istället tänka på vad jag ska göra senare, imorgon & nästa månad är något jag måste sluta med. Har kommit på mig själv flertal gånger & försöker påminna mig själv när det uppstår en sån situation. Läste om detta på internet tidigare idag & det är väldigt vanligt, & det kallas mindfullness - att vara närvarande i nuet. Det är så viktigt att vara här & precis NU! Tror detta har att göra med att jag vill så mycket & kan va väldigt ivrig, haha. Så idag är det torsdag, jag sitter i soffan, kollar på tv, mår bra & har tagit helg, jag njuter helt enkelt, just precis här & nu!! 🌸💗




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0