Monday Again

Hallelåjja! Måndagen är kommen & jag har inte någon speciell ångest över att helgen är slut. Jag är faktist ledig till och med onsdag morgon kl 7.oo, så jag ska inte klaga. Jag måste faktist säga att jag trivs med mitt schema som jag har nu & framöver i ett år. Börjar vänja mig vid att jobba varannan helg, va ledig mitt i veckan och jobba fler timmar per dag än innan men färre dagar, så det känns mer än ok. Har däremot redan nu börjat kolla lite över jul/nyårs-schemat och jag har fått turen att va ledig julafton, och bytt till mig juldagen och är istället ledig annandagen - vilket kan behövas eftersom att jag redan nu vet med mig att det vankas party på juldagen, så kan va rätt skönt att va ledig dagen efter istället. Däremot nyår ser inte så roligt ut, ledig aftonen, men jobbar dagen efter. Aja, bara att bita i det sura äpplet och tänka på storhelgstillägget ;) Även att det svider lite. Äh, att må lite smådåligt en dag på jobbet är väl inte så farligt, drinkarna får bli lite färre än andra år bara. Så det jag egentligen ville komma till är att jag börjat kika på kläder och hittar som vanligt massor med snyggt. Och det är lika roligt varje år att beställa något nytt till julafton/juldagen/nyårsafton. Men beslutsångest? Gäller att vara ute i god tid om man heter Sara! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0