Oopsies

Min kära sambo hittade ett lchf recept på "bröd"
som heter något så fint som Oopsies.
Så tänkte slänga in receptet & lite bilder på denna himmelska gåva.

Du behöver:

200 g Philadelphiaost Orginal
6 ägg
1 tsk bakpulver
1 nypa salt

(Jag fick ut 17 brödpluttar på denna mängd)

Gör såhär;
  • Separera ägggulorna från vitorna. Vispa äggvitorna hårt. (Du ska kunna vända bunken upp och ner utan att det rinner ut.
  • Blanda i Philadelphiaosten, Bakpulvret & saltet med ägggulorna & vispa till en smet.
  • Vänd sen försiktigt i äggvitorna i smeten & rör om lätt.
  • Klicka sen ut på baklåspapper till lagom stora cirklar
  • In i ugnen i ca 20-25 min på 150 grader
  • KLART!!



Jag som älskar bröd men samtidigt vill vara nyttig,
så var detta det ultimata receptet.
Inga kolhydrater & en sådan njutning.

Tack för mig, hoppas någon testar det - gör ni inte det så missar ni något.

/S.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag ska testa!!! Det lät asbra ju :))

2012-05-08 @ 09:45:04
URL: http://matholda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0